معرفی هتل ها، هتل آپارتمان ها و مراکز اقامتی ایران

معرفی هتل ها و هتل آپارتمان های تهران، مشهد، بندرعباس، کیش، قشم

معرفی هتل ها، هتل آپارتمان ها و مراکز اقامتی ایران

معرفی هتل ها و هتل آپارتمان های تهران، مشهد، بندرعباس، کیش، قشم

معرفی هتل ها و هتل آپارتمان های تهران، مشهد، بندرعباس، کیش، قشم

۱۱ مطلب در خرداد ۱۳۹۸ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

کاخ موزه نظامی انزلی از جمله مکان های گردشگری و زیبای استان گیلان محسوب می شود که گردشگران بسیاری به بازدید از آن رههسپار شهر انزلی می شوند.این کاخ زیبا به دستور رضاخان در سال 1308 شمسی و به دست مهندسان و معماران ایرانی ساخته شده است که در آن زمان به عنوان کاخ مورد استفاده قرار می گرفت . کاخ موزه نظامی در منطقه میان پشته میان دو پل غازیان و انزلی واقع شده است. چشم انداز زیبای دریا  از سمت شمال کاخ و سرسبزی باغی زیبا با درختان شمشاد و بهار نارنج از سمت جنوب نزد هر بیننده ای دلربایی می کند. کاخ میان پشته بعد از انقلاب اسلامی تبدیل به موزه نظامی شد . دراین موزه سیر تکامل سلاح های سبک سرد وگرم موجود در ارتش ایران از دوران صفویه تا دوران پهلوی، فرش ها، مبلمان و ظروف چینی که مورد استفاده شخصی رضاخان قرار می‌گرفت و همچنین رادیو ضبط مبله‌ای که هیتلر به رضا شاه هدیه داده بود ، چلچراغ تراشیده از چوب ، میز کار چوبی رضا شاه که پایه هایی به شکل چهار شیر نشسته دارد ، به نمایش گذاشته شده است. گردشگران می توانند با رزرو هتل الماس بندر انزلی و اقامت در هتل الماس انزلی  در کنار لذت از  جاذبه های گردشگری کاخ موزه نظامی انزلی  ، حس آرامش بخش را نیز تجربه کنند.

  • گردشگر گردشگری
  • ۰
  • ۰

باتوجه به ازدیاد رفت و آمد تعداد کشتی ها در سواحل بندر انزلی به مرور زمان نیاز به احداث موج شکن هایی برای جلوگیری از آسیب دیدن کشتی ها در بندر انزلی نیز دیده شد. موج شکن های بندر انزلی قدمتی تاریخی دارند. در سال ۱۲۷۴ ساخت موج شکن غازیان و انزلی آغاز شد و ۱۲۹۳ کار ساخت آن به پایان رسید. موج شکن ها روی تیرهای چوبی که در کف دریا تعبیه شده اند ساخته شده و در سال های اخیر مورد مرمت قرار گرفته اند. بعد از گذشت سال ها موج شکن های بندر انزلی امروزه به عنوان تفرجگاهی برای ماهیگیری و تماشای رقص باد روی آب های آن و تماشای منظره دریا و کانال و ساحل انزلی و بلوار ساحلی انزلی از فراز آن  برای هر گردشگر تبدیل شده است. غیر ممکن است گردشگری به سمت موج شکن های انزلی برود و در آنجا انداختن عکس یادگاری در کنار این همه زیبایی را از خود دریغ کند. گردشگران می توانند با رزرو هتل مدائن انزلی  و اقامت در هتل مدائن بندر انزلی در کنار لذت از  جاذبه های گردشگری موج شکن های انزلی  ، حس آرامش بخش را نیز تجربه کنند.

  • گردشگر گردشگری
  • ۰
  • ۰

بلوار ساحلی بندر انزلی یا بوستان ساحلی بندر انزلی یکی از جاذبه های گردشگری پر طرفدار شهر انزلی محسوب می شود . بلوار ساحلی انزلی از قدمت بالایی برخوردار است و نخستین پارک ساحلی در ایران که به سبک اروپایی ساخته شده است. بلوار ساحلی بندر انزلی با چشم اندازی زیبا به تاسیسات بندری و دریای خزر و ورودی تالاب بین المللی انزلی فضایی چشم نواز و دل انگیز را برای گردشگران فراهم ساخته است. این بوستان تاریخی زیبا مشرف به موج شکن، بندرگاه و آبراهه بندر از گردشگاه های محبوب انزلی بشمار می رود. همچنین  اسکله قایق سواری، بزرگترین صفحه بازی مار وپله ایران، در جنوب نمای کاخ میان پشته، جنوب شرقی پل غازیان، از شرق نمای اسکله های بندر و کشتی های بزرگ در حال بارگیری و در شمال موج شکن های غازیان و انزلی را می توان از بلوار ساحلی انزلی مشاهده کرد. تعداد زیادی رستوران در بلوار ساحلی بندر انزلی، غذاهای محلی را در فضای دلنشین عرضه می‌کنند. آلاچیق هایی با طرح درخت و سرویس بهداشتی، از دیگر امکانات بلوار ساحلی انزلی برای مسافران و گردشگران است. در انتهای این بلوار اسکله قایق سواری قرار دارد. گردشگران می توانند با رزرو هتل بهشت تالاب انزلی  و اقامت در هتل بهشت تالاب در کنار لذت از  جاذبه های گردشگری بلوار ساحلی  انزلی  ، حس آرامش بخش را نیز تجربه کنند.

  • گردشگر گردشگری
  • ۰
  • ۰

شهرهای  استان گیلان هموراه به دلیل واقع شدن  در میان رودخانه ها و تالاب ها نیازمند به ساخت پل برای اتصال شهر ها ومنطقه ها به یکدیگر بودند.پل غازیان یکی از پل های قدیمی و تاریخی شهر انزلی به شمار می رود که بر روی رودخانه انزلی ودر کنار تالاب بین المللی در سال 1316  ساخته شده است. پل غازیان تنها پل متحرک در ایران و توسط دو شرکت سوئدی ساخته شده است. وقتی بر روی پل غازیان بایستید از یک سمت چشمتان به کشتی های درحال تخلیه بار و از طرفی به دریا و مرغان دریایی می خورد که چشم اندازی زیبا برای پل غازیان ایجاد کرده است. گردشگران می توانند با اقامت در  هتل دلفین انزلی در کنار لذت از  جاذبه های گردشگری پل تاریخی غازیان ، حس آرامش بخش را نیز تجربه کنند.

  • گردشگر گردشگری
  • ۰
  • ۰

برج ساعت انزلی

بسیاری از میدان های بزرگ ایران دارای ساعتی بزرگ بر روی سکویی که برای همین کار طراحی شده ، قرار دارد تا یادآور زمان به مردم شود. برج ساعت انزلی نیز جز همین دست از ساعت های بزرگ به شمار می رود که به عنوان مناره انزلی نیز شناخته می شود و در پشت بازار سپه میدان بندر انزلی قرار دارد و جالبتر اینکه هنوز با قدمت چندین ساله ساعت را به درستی نشان می دهد. برج ساعت  در ابتدا با هدف راهنمایی کشتی هایی که از آن سوی آبها می آمدند ساخته شده بود اما بعدها تغییر کاربری داده شد. قدمت برج ساعت به دوران قاجار ، روزگار ناصرالدین شاه باز می گردد و توسط خسرو خان گرجی ،  حاکمی با نفوذ از دوران فتحعلی شاه تا ناصرالدین شاه قاجار بود ساخته شده است. گردشگران می توانند با رزرو هتل دنیز انزلی و اقامت در  هتل دنیز بندر انزلی در کنار لذت از  جاذبه های گردشگری برج ساعت  انزلی ، حس آرامش بخش را نیز تجربه کنند.

  • گردشگر گردشگری
  • ۰
  • ۰

تالاب انزلی یکی از زیباترین و مهمترین تالاب کشور است که در استان گیلان و در جنوب غربی سواحل دریای مازندران قرار دارد. فاصله تالاب انزلی تا مرکز استان 40کیلومتر است. این تالاب به دلیل اینکه محل تخم ریزی آبزیان و مامن پرندگان بومی ومهاجر است از اهمیت ویژه ای در کشور برخوردار است. بسیاری از کارشناسان محیط زیست کشور معتقدند تالاب بین المللی انزلی نه تنها در ایران بلکه در جهان بی نظیر است زیرا که از تنوع زیستی بالایی برخوردار است. تالاب انزلی یکی از تالاب های آب شیرین کشور است که مناظر منحصربه فردی را می توان در آن مشاهده کرد. وجود نیلوفرهای آبی در جای جای این تالاب زیبایی های طبیعی آن را دو چندان کرده و باعث  شده یکی از پرطرفدارترین مقاصد طبیعت گردی در نزد گردشگران به حساب آید. قایق سواری در تالاب انزلی و تماشای حیوانات و گلهای لاله ونیلوفر آبی و ماهیگیری و تفریحات آبی سبب گردیده تا این تالاب بی نظیر یکی از قطب های گردشگری شهر انزلی به شمار آید. گردشگران می توانند با رزرو هتل سفید کنار بندر انزلی و اقامت در  هتل سپید کنار انزلی  در کنار لذت از  جاذبه های گردشگری تالاب بین المللی انزلی ، حس آرامش بخش را نیز تجربه کنند.

  • گردشگر گردشگری
  • ۰
  • ۰

بندر انزلی، یکی از شهرهای زیبای شمال ایران است که هر سال پذیرای میلیون ها توریست است، جاذبه های دیدنی زیادی دارد و در کنار کمیت، تنوع دیدنی هایش هر گردشگری را به چند روز ماندن در انزلی تشویق می کند شهر ساحلی بندر انزلی در غرب گیلان و در همسایگی سواحل دریای خزر قرار دارد. این شهر با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت، به علت بندری بودن ، از دیرباز اهمیت تجاری و همچنین گردشگری فراوانی داشته است . فاصله بندر انزلی تا مرکز استان گیلان شهر رشت تنها 40 کیلومتر است و جز دومین شهر استان گیلان محسوب می شود زیرا که تاثیر به سزایی در رونق اقتصادی  و گردشگری استان دارد. شهر انزلی به دلیل همسایه بودن با دریای خزر و داشتن بندر ،  به دروازه اروپا معروف بوده است و همچنین  به شهر نیلوفرهای آبی نیز شهرت دارد. اسکله بندر انزلی یک بندرگاه مهم است که سومین بندرگاه کشور از لحاظ میزان بارگیری و تناژ تخلیه است. اولین کشتی در سال ۱۳۰۱ از اروپا و توسط آلمانی‌ها به بندر انزلی آورده شد. مردم شهر انزلی در گذشته‌های دور رابطه خوبی با کوروش هخامنشی داشته و به نظر می‌رسد که نام این شهر را نیز از روی سرزمین «انزان» انتخاب کرده باشند. از دیرباز خلیج انزلی یک مکان امن برای پهلو گرفتن کشتی‌های بزرگ بوده است. این شهر در طول تاریخ همواره نام انزلی را داشته است و فقط در دوران حکومت خاندان پهلوی، بندر پهلوی نام گرفت. شهر انزلی بعنوان پر باران ترین شهر ایران همواره و از گذشته به شهر باران شناخته شده بود . در گذشته شغل اکثریت مردم بندر انزلی صیادی (ماهی‌گیری) بوده‌است. برنج کاری و کشاورزی نیز از دیگر مشاغل سنتی بندر انزلی محسوب می‌شود که کماکان در روستاهای شهرستان انزلی مرسوم می باشد. امروز مردم این شهر بیشتر به مشاغل اداری، دولتی و آزاد اشتغال دارند . بیشتر مردم انزلی مسلمان شیعه هستند ولی جمعیت قابل توجهی از مسیحیان نیز از دیرباز در کنار مسلمانان در  بندر انزلی زندگی می‌کنند. زبان اصلی مردم بندرانزلی، گیلکی است. از غذاهای سنتی بندر انزلی می توان  به  پلو ماهی ، خورشت باقالی قاتق ، فسنجان ، ترش تره ، میرزا قاسمی  ، سیر قلیه اشاره کرد. سوغاتی های شهر انزلی  انواع ماهی  ،  حصیر بافی ، مکرومه بافی  ، گلسازی ، قلاب بافی است.  جاذبه های گردشگری بندر انزلی را می توان به سه قسمت طبیعی ، تاریخی و تفریحی تقسیم بندی کرد. مهم‌ترین جاذبه‌های طبیعی آن ساحل دریا و مرداب انزلی هستند. از جاذبه های تاریخی شهر انزلی  برج ساعت  ، کاخ میان پشته ( کاخ موزه نظامی )  ، پل تاریخی غازیان ، حافظیه ، کلیسای مریم مقدس  و از جاذبه های تفریحی این شهر بلوار ساحلی ، موج شکن ها و ..... اشاره کرد. مهمترین مراکز خرید بندر انزلی عبارتند از بازار گیلار ، بازار ساحلی ، مجتمع تجاری کاسپین  و شنبه بازار . گردشگران می توانند با اقامت در  هتل های بندر انزلی در کنار لذت از  جاذبه های گردشگری شهر بندر انزلی  ، حس آرامش بخش را نیز  تجربه کنند.

  • گردشگر گردشگری
  • ۰
  • ۰

پارک ملت رشت

پارک ملت یکی از قدمیترین پارک شهر رشت محسوب می گردد که روزانه بسیاری از مردم برای گذراندن اوقات فراغت به این پارک سر خواهند زد. پارک ملت در نزدیکی بلوار شهید انصاری رشت و در نزدیکی خیابان گلسار که بسیار طرفدار است قرار دارد.این پارک در یکی از باغ های قدیمی شهر رشت به نام باغ سیاه است که بعدها تبدیل به پارک می شود . پارک ملت با درختانی بلند و زیبا که اکثر آن ها قدیمی هستند و آب نمای موزیکال نظر بسیاری از گردشگران را نیز به خود جلب می کند. در قسمتی از پارک ماکت خانه های روستایی وجود دارد که بسیار مناسب برای علاقه مندان به عکاسی است. از دیگر ویژگی های جالب توجه پارک ملت وجود نخستین ساعت آفتابی و قطبی که به شکل کتاب وقلم است اشاره کرد. همچنین وجود امکانات رفاهی ، تفریحی و ورزشی و یک مجتمع آکواریومی که دارای بیش از 680 قطعه از ماهیان تزئینی شمال و جنوب کشور و 28قطعه خرچنگ ، در آن نگه داری می شود که بازدید از آن برای بسیاری از گردشگران جالب  است. گردشگران می توانند با اقامت در  هتل شبستان رشت در کنار لذت از  جاذبه های گردشگری پارک ملت رشت ، حس آرامش بخش را نیز  تجربه کنند.

  • گردشگر گردشگری
  • ۰
  • ۰

پارک جنگلی سراوان یکی از زیباترین و دیدنی ترین جاذبه طبیعی در استان گیلان و شهر رشت محسوب می شود. جنگلی پر از درختان زیبا و سربه فلک کشیده و سکوت و آرامشی غیرقابل توصیف. پارک جنگلی سراوان 1487 هکتار وسعت دارد و آنقدر وسیع و دیدنی است که ساعت ها برای بازدید از آن وقت بگذارید و لذت ببرید. این پارک به دلیل نزدیکی به شهر رشت و در فاصله کمتر از 20کیلومتر، بسیار مورد توجه گردشگران قرار می گیرد. به محض ورود به جنگل در سمت چپ خود چشمتان به دریاچه سبز رنگی برخورد می کند که در ابتدا گمان می کنید زمین چمن است ، با جلو رفتن و کمی بیشتر به نظاره نشستن قایق هایی که به شکل قو ،رد آب را در آن می بینید که کمتر گردشگری بدون سوار شدن بر قایق و چندساعتی به تماشا نشستن و لذت بردن از سکوت جنگل را در دل این دریاچه زیبا از دست می دهد. پوشش های گیاهی بسیار متنوعی را در جنگل می بینید که بعضی از آن ها طبیعی و بعضی ساخته دست انسان هستند. در قسمتی از این پارک وسیع موزه میراث روستایی گیلان که اولین موزه طبیعی در کل کشور به شمار می آید را خواهید دید. گردشگران می توانند با رزرو هتل کادوس رشت و اقامت در  هتل کادوس رشت در کنار لذت از  جاذبه های گردشگری جنگل سراوان رشت ، حس آرامش بخش را نیز تجربه کنند.

  • گردشگر گردشگری
  • ۰
  • ۰

سفربه شهر رشت

شهر رشت مرکز شهرستان رشت و استان گیلان یکی از مهم ترین مقاصد گردشگری ایران به شمار می رود .شهر رشت به علت دارا بودن جاذبه های طبیعی، تاریخی و انسانی متعدد یکی از مقاصد محبوب گردشگری  محسوب  در کشور می  شود . به شهر رشت شهر باران نیز گفته می شود به علت اینکه میزان بارندگی بالایی دارد. همچنین بزرگترین و پرجمعیت‌ترین شهر شمال ایران در بین سه استان حاشیه‌ای دریای خزر مازندران ، گیلان ، گلستان محسوب می‌شود. شهر رشت  تقریبا در مرکز جلگه گیلان قرار گرفته است. شهر رشت با وسعتی بیش از 50 کیلومتر مربع بزرگترین شهر کناره دریای خزر به شمار میرود ، شهر رشت در جلگه گیلان و در حاشیه غربی دلتای سفید رود قرار گرفته است. پیش از ورود اسلام به ایران، گروهی از ساکنان گیلان و دیلمان زرتشتی و گروهی دیگر بت‌پرست بودند. نام قدیم شهر رشت «بیه» بوده که به معنای منطقه ی بین دو رودخانه است. در شرق و غرب شهر رشت دو رودخانه به نام های گوهررود و  زرجوب جریان دارند که در ناحیه ی پیربازار رشت به یکدیگر می رسند و وارد تالاب انزلی می شوند. یکی از قدیمی ترین شهرداری های کشور شهرداری رشت است که در سال 1286 تاسیس شد. شهر رشت امروزه دارای پنج منطقه ی شهرداری است که هر یک به سه ناحیه تقسیم می شوند. نظریه های گوناگونی برای وجه تسمیه ی شهر رشت وجود دارد که یکی از آن ها که به اقلیم جلگه ای این منطقه اشاره دارد به معنی «قرار گرفته در جای پست و گود» است. زبان مردم رشت، گیلکی و دین اکثریت آن ها شیعه است و تعداد کمی زرتشتی ، مسیحی و یهودی و پیروان مسلمان اهل سنت هستند که در این شهر زندگی می کنند. امروزه شهر رشت یکی از قطب های مهم کشاورزی در سطح کشور و در گذشته قطب تولیدات نساجی ایران بود که بسیاری از کارخانجات بزرگ صنعتی در رشت در سالیان اخیر به حالت تعطیل در آمده اند. شهر رشت از تولید کنندگان بزرگ فولاد و نانو داروهای ضد سرطان کشور نیز محسوب می شود. شهر رشت به عنوان شهر خلاق در زمینه ی خوراک شناسی در سال 2015 به یونسکو پیوست وتنها شهر ایران در ثبت یونسکو به همراه 18 شهر دیگر جهان در زمینه خوراک شناسی است.شهر خلاق شهری می باشد که بتواند از نوآوری و توانمندی های شهروندان در توسعه ی شهری استفاده کند.همچنین در گذشته بسیاری شهر رشت را به عنوان مرکز تولید ابریشم می شناختند. یک تاجر بلژیکی در سال 1290 شمسی ، اولین اتوبوس در ایران در شهر رشت به کار گرفت. فاصله شهر رشت از تهران 325 کیلومتر است . برای  دسترسی به شهر رشت هم می توانید از اتومبیل شخصی استفاده کنید  و  هم  هواپیما و قطار و اتوبوس های مسافر بری . زمان رسیدن از تهران به شهر رشت به وسیله اتومبیل شخصی تنها 4 ساعت رانندگی از راه آزاد راه رشت – قزوین  است. شهر رشت نیز همانند بسیاری از شهر های شمالی ایران دارای جاذبه های گردشگری فراوانی است که ما در اینجا به تعدادی از آن ها اشاره می کنیم . جاذبه های گردشگری این شهر شامل  پارک جنگلی سراوان ،  پارک ملت رشت ، آثار تاریخی چون خانه میرزا کوچک جنگلی ، خانه ابریشمی رشت و ..... دستبافت های پشمی، حصیر بافی، چادر بافی و چموش دوزی از مهم ترین صنایع دستی رشت هستند. غذاهای خوشمزه شمالی از جمله مرغ ترش گیلانی ، پلو کباب مخصوص ، فسنجان ترش شمالی ، ترش تره ، میرزا قاسمی ، باقالی قاتق ، سیر قلیه ، که در اکثر رستوران های شهر رشت طبخ می شود به همراه زیتون پرورده ، اشبل ، باقالی خام  از چاشنی های کنار غذا هستند که بر روی سفره اکثر رشتی ها و گیلانی ها وجود دارد. جالب است بدانید که اکثر غذاهای گیلانی ها بدون گوشت و بر پایه سبزیجات طبخ می شود . گردشگران می توانند با رزرو هتل های رشت و اقامت در  هتل رشت در کنار لذت از  جاذبه های گردشگری شهر رشت  ،  حس آرامش بخش را تجربه کنند.

  • گردشگر گردشگری